770b228e-8a4a-490f-8618-bb0a02e4e242

Roma come non si è mai vista *** Rome as it has never been seen before

I’ve never seen Rome like this in all my life. Rome is revealing itself in all its beauty. I express this impression with a contrasting feeling because my work is with you who animate this city and not being able to welcome you is sad.
I know that we are living in a health emergency and many of you are not in the mood of travelling. But I guarantee you that in our small and intimate b&b we are putting our efforts to keep sanitized the place and to guarantee you a total security stay. We have adopted a new reception protocol: a compendium of measures to protect guests and staff. A big news awaits you: we have renovated the b&b without touching its unique and welcoming character.
My wish is to see you soon here in Rome to enjoy the true charm of the Eternal City.

Trevi fountain without crowds, no queues for museums entrance even for the most popular ones. It is pleasant to walk through the streets of the center, look at the showcases and enjoy a break in one of the many bars in the historic center. September and October are the most beautiful months in Rome for its mild climate, light and smells. The second summer in Rome, the Roman October, this year will be more unforgettable than ever.
***

Una Roma così io in tutta la mia vita non l’ho mai vista. Roma si sta rivelando in tutta la sua bellezza. Esprimo questa impressione con un sentimento contrastante perché il mio lavoro è con voi che animate questa città e non potervi accogliere è triste.  Mi rendo conto che stiamo vivendo in emergenza sanitaria da molti mesi e tanti di voi non si fidano di venire a Roma. Ma vi garantisco che nella nostra piccola ed intima struttura il nostro impegno per sanificare la struttura e per garantire un soggiorno in totale sicurezza ce lo stiamo mettendo. Abbiamo adottato un nuovo protocollo di accoglienza: un compendio di misure a tutela degli ospiti e del personale. Una grande novità vi aspetta: abbiamo ristrutturato la struttura lasciandole il suo carattere unico ed accogliente. Il mio augurio è di potervi vedere presto qui a Roma per poter assaporare il fascino vero della città eterna.

Fontana di trevi senza folla, nessuna fila per l’entrata ai musei neanche per quelli più gettonati. E’ tornato piacevole passeggiare per le strade del centro, guardare le vetrine e godersi una pausa in uno dei tanti bar del centro storico. Settembre ed Ottobre i mesi più belli a Roma per il suo clima mite, la luce e gli odori. La seconda estate di Roma, le ottobrate romane, quest’anno più che mai saranno indimenticabili.